Zwinne organizacje - Management 3.0
Management 3.0 to praktyczne podejście do zarządzania organizacją, które wspiera zwinne (agile) transformacje. Jego głównym założeniem jest to, że zarządzanie organizacją jest odpowiedzialnością wszystkich pracowników, a tylko niewielka część z nich (liderzy) odpowiada za spojrzenie globalne i stymulowanie do wzrostu oraz inspirowanie. Management 3.0 to połączenie stylu myślenia (mindset), zestawu sprawdzonych praktyk, gier oraz ćwiczeń, umożliwiających rozwój nowoczesnego przywództwa w organizacji. Dotyka m.in. takich aspektów jak: motywacja i zaangażowanie, delegowanie i upełnomocnianie, wartości i kultura, uczenie się i budowanie kompetencji, skalowanie struktury organizacji, sukces i porażka.
W ramach programu Management 3.0 proponujemy 8 warsztatów w formule mastermind – w cyklach cotygodniowych po 2 godziny (możliwa jest również formuła 2-dniowa).
Lista modułów do realizacji:
- Przywództwo a zarządzanie. Dlaczego management 3.0? Zwiększenie zadowolenia ludzi jest możliwe, gdy są oni współodpowiedzialni za zarządzanie. Servant leadership jako metoda budowania zaangażowania zespołu i skuteczności w działaniu.
- Koncepcja systemów złożonych. Nie jest możliwe kontrolowanie systemów złożonych, ale jest możliwe ich prowadzenie – złożoność a skomplikowanie. Komunikacja.
- Budowanie zaangażowania i motywacji. Ludzie są najwyższą wartością firmy i ważne jest, aby byli zmotywowani. Motywacja wewnętrzna a zewnętrza. 10 wewnętrznych motywatorów (gra). Teoria, narzędzia i praktyka.
- Delegowanie i upełnomocnienie. Zespoły są w stanie się samoorganizować, to zaś wymaga upełnomocnienia i delegowania zadań oraz uprawnień. Poziomy delegowania. Delegation poker oraz delegation board. Samoorganizacja, zaufanie,
- Wartości i kultura. Samoorganizacja może wieść donikąd. Ważne jest, aby ludzie mieli wyznaczone jasne kierunki i cele (OKR – Objectives and Key Results)
- Uczenie się i budowanie kompetencji. Zespoły nie osiągną wyników, jeśli nie posiadają odpowiednich kompetencji. Zadaniem liderów jest uczestniczenie w ich budowaniu. Metryki i poziomy rozwoju, matryca kompetencji, kultura „growth mindset”.
- Skalowanie struktury organizacyjnej. Istotne jest, aby budować struktury umożliwiające skuteczne komunikowanie się. Struktura macierzowa a silosowa, zwinna skalowalność, kierunki rozwoju, zarządzanie dynamiką grupową, budowanie kultury informacji zwrotnej.
- Sukces i porażka. Ludzie, zespoły i organizacje potrzebują nieustannego rozwoju, a dzieje się to poprzez doświadczanie. Budowanie kultury otwartej na porażki i wykorzystywanie jej do rozwoju. Docenianie – Kudo cards, Kudo-box.